Koncepcja Ośrodka


KONCEPCJA OŚRODKA cele proprytety wartości


KONCEPCJA PRACY SPECJALNEGO OŚRODKA SZKOLNO-WYCHOWAWCZEGO 

CEL NADRZĘDNY

Zapewnienie wielokierunkowego i wszechstronnego rozwoju wychowanka
w przyjaznym i bezpiecznym otoczeniu.

„Dziecko chce być dobre

Jeśli nie umie- naucz

Jeśli nie wie- wytłumacz

Jeśli nie może- pomóż"

J. Korczak

PRIORYTETY

Zapewnienie wielokierunkowego i wszechstronnego rozwoju wychowanka w przyjaznym i bezpiecznym otoczeniu.

Doskonalenie jakości pracy szkół dzięki ewaluacji wewnętrznej we wszystkich obszarach i analizie sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego oraz egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.

Stwarzanie uczniom warunków umożliwiających rozwijanie zainteresowań oraz poszerzanie wiedzy.

Podejmowanie działań wychowawczych eliminujących zagrożenia
i wzmacniających pozytywne zachowania uczniów.

Rozwijanie współpracy z rodzicami na różnych płaszczyznach działalności Ośrodka i ugruntowanie pozytywnego wizerunku placówki w środowisku lokalnym.

Zapewnienie funkcjonowania Ośrodka zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

 

WARTOŚCI

  •    Poszanowanie godności każdego człowieka.
  •    Poszanowanie historii i tradycji narodowej.
  •    Tolerancja.
  •    Kultura osobista.
  •    Życzliwość.
  •    Wyrozumiałość.
  •    Wysoki poziom nauczania.
  •    Wyrównywanie szans edukacyjnych.
  •    Promocja zdrowego stylu życia.
  •    Umiejętności społeczne uczniów.
  •    Bezpieczeństwo uczniów.
  •    Działalność Ośrodka w środowisku lokalnym.
  •    Udział rodziców w życiu Ośrodka